Autor |
Wiadomość |
Ryjek
Hobbysta
Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 248 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkowa Leśna
|
Wysłany:
Pią 1:05, 21 Gru 2007 |
|
Poszukuję wszelkich informacji o możliwości tuningu silnika. Na razie doszukałem się informacji, że były montowane gaźniki - poziome Webery 40 DCOE. Nie znalazłem żadnych informacji o ostrych wałkach, sportowych głowicach itd, a przecież te samochody startowały w rajdach !!! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
eryk
Administrator
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 507 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Busko Zdrój
|
Wysłany:
Pią 1:43, 21 Gru 2007 |
|
Poziome gaźniki były montowane w simcach Rallye.Simca Rallye miała ten sam silnik co Bagheera MK1 {1294 ccm}tylko umieszczony z tyłu.Miała 4 gaźniki poziome i 86 KM.Simca Rallye3 miała z tej pojemności 103 KM.O ostre wałki trzeba zapytać u Świątka.Są bardzo dobre podobno dożywotnie.Kolega ma założony wałek od Świątka w Fiacie X1/9.Pięknie kręci ten silnik.momentalnie obrotomierz pokazuje 8 tyś obr.Jakie ma maksymalne obroty to nie wiem bo obrotomierz ma do 8 tyś.Musimy się dowiedzieć czy Świątek regeneruje wałki simci,bo na przykład pytałem się do Forda i niestety Fordowskich wałków nie robią.Pojemność silnika możesz zwiększyć wstawiając silnik 1,6 z mureny.Tylko pasowało by zamontować w tym silniku 4 poziome gaźniki,stożek,kolektor wydechowy 4w1,bezpośredni wydech i ostry wałek. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ryjek
Hobbysta
Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 248 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkowa Leśna
|
Wysłany:
Pią 1:55, 21 Gru 2007 |
|
Chwilowo przy silniku 1.4 mam jeden podwójny gaźnik Webera. Osiągi takie sobie. Do założenia czekają oryginalne dwa dwugardzielowe Webery (powinno być lepiej). Oczywiście myślę o ostrym wałku, lepszym sprzęgle i zwiększeniu kompresji ale lubię przeróbki wzorowane na fabrycznych. W latach 75-79 Bagheery jeździły w rajdach w specyfikacjach grup G2 i G4. Musieli te silniki szykować do rajdów a nigdzie nie znalazłem danych na ten temat. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
simca73
Amator
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 2:03, 21 Gru 2007 |
|
Jedna uwaga, silnik 1,6 ma inne mocowanie skrzyni biegów ( 4-ro biegowej) niż 1,4, da się przerobić ale trzeba rozwiercić otwór przy dyferencjale i wyosiować skrzynie, prościej założyć skrzynie od 1,6 |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
eryk
Administrator
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 507 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Busko Zdrój
|
Wysłany:
Pią 2:17, 21 Gru 2007 |
|
Silnik Simci ma dość wysoki stopień sprężania i przystosowany jest do etyliny 98.jak zwiększysz stopień sprężania będziesz musiał wlewać paliwo o wyższej liczbie oktanowej,a o takie trudno.Na zachodzie samochody w wyścigach jeżdżą na metanolu.Metanol w sobie ma zdajesie 5 atomów tlenu,a etanol 3.Silnik dostaje wtedy więcej tlenu,ale żeby osiągnąć efekt trzeba doświadczalnie zwiększyć średnice dysz w gaźnikach.Jeżeli chodzi o gaźniki to najłatwiej przerobić zakładając kolektor ssący i gaźniki z Bagheery mk1.Będe to robił w Murenie.Podobno w murenie z 92 KM robi się 115 KM., i do 100 km/h zyskuje 1 sekunde.Oczywiście 4 poziome gaźniki dadzą lepszy efekt,tylko jest problem skąd wziąść kolektor ssący do tych gaźników. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
eryk
Administrator
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 507 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Busko Zdrój
|
Wysłany:
Pią 3:01, 21 Gru 2007 |
|
Dzięki Simca73 za cenną informacje. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Foinix
Amator
Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 50 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pią 18:01, 21 Gru 2007 |
|
Co wy mówicie ? W latach 70-tych nie było 98 oktanowego paliwa... Chyba że się mylę ? Bo za młody jestem by to pamiętać... To jak z tym paliwem ? |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Foinix dnia Pią 18:05, 21 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Ryjek
Hobbysta
Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 248 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkowa Leśna
|
Wysłany:
Nie 2:18, 23 Gru 2007 |
|
Czym się róźni kolektor i gaźniki pomiędzy Mk I i Mk 2 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
eryk
Administrator
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 507 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Busko Zdrój
|
Wysłany:
Nie 10:20, 23 Gru 2007 |
|
Pisząc poprzedni post myślami byłem przy silniku mureny i Foinix przypomniał Co wy mówicie ? W latach 70-tych nie było 98 oktanowego paliwa... Chyba że się mylę ? Bo za młody jestem by to pamiętać... To jak z tym paliwem ?Zaczołem sprawdzać w katalogach,czy czasami nie popełniłem gafy.W katalogu Bagheery mk2,silnik 1442 ccm znalazłem takie zdanie Fuel Octane requirement........98 minimum.później zacząłem sprawdzać stopnie sprężania i murena ma 9,35:1,bagheera mk2 9,5:1 i co ciekawsze bagheera mk1 do 76 r. 9,8:1.Myśle że w mk2 można podnieś stopień sprężania swbodnie do 9,8:1. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Foinix
Amator
Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 50 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 12:16, 25 Gru 2007 |
|
Dobra chłopaki... to jak było z tym paliwem w latach 70-tych, na jakiej benzynie się jeździło ? Ktoś z was na pewno pamięta... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
eryk
Administrator
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 507 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Busko Zdrój
|
Wysłany:
Wto 13:11, 25 Gru 2007 |
|
Pod koniec lat 70-tych jeździłem simcą 1100.Pamiętam,że mój tata zawsze przypominał mi bym wlewał do zbiornika lepsze paliwo.W tym czasie były dostępne w Polsce dwa rodzaje benzyny.Etylina 78 barwiona na kolor niebieski i etylina 94 barwiona na kolor żółty.Dzisiaj w książce z tamtych lat przeczytałem,że liczby oktanowe dla tych benzyn były wartościami minimalnymi.Była też benzyna w kolorze czerwonym.Mówiono,że to benzyna z byłego ZSSR.Co do bagheery,to przypominam sobie,że gdzieś czytałem,że jej silnik przystosowany jest do spalania lepszych paliw. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Foinix
Amator
Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 50 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 16:49, 26 Gru 2007 |
|
No to trzeba lać min 98 + butla z nitro w bagażniku ;p |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|