FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Bagheera 1.4 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Ryjek
Hobbysta
Hobbysta



Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkowa Leśna

PostWysłany: Pią 1:05, 21 Gru 2007 Powrót do góry

Poszukuję wszelkich informacji o możliwości tuningu silnika. Na razie doszukałem się informacji, że były montowane gaźniki - poziome Webery 40 DCOE. Nie znalazłem żadnych informacji o ostrych wałkach, sportowych głowicach itd, a przecież te samochody startowały w rajdach !!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
eryk
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Busko Zdrój

PostWysłany: Pią 1:43, 21 Gru 2007 Powrót do góry

Poziome gaźniki były montowane w simcach Rallye.Simca Rallye miała ten sam silnik co Bagheera MK1 {1294 ccm}tylko umieszczony z tyłu.Miała 4 gaźniki poziome i 86 KM.Simca Rallye3 miała z tej pojemności 103 KM.O ostre wałki trzeba zapytać u Świątka.Są bardzo dobre podobno dożywotnie.Kolega ma założony wałek od Świątka w Fiacie X1/9.Pięknie kręci ten silnik.momentalnie obrotomierz pokazuje 8 tyś obr.Jakie ma maksymalne obroty to nie wiem bo obrotomierz ma do 8 tyś.Musimy się dowiedzieć czy Świątek regeneruje wałki simci,bo na przykład pytałem się do Forda i niestety Fordowskich wałków nie robią.Pojemność silnika możesz zwiększyć wstawiając silnik 1,6 z mureny.Tylko pasowało by zamontować w tym silniku 4 poziome gaźniki,stożek,kolektor wydechowy 4w1,bezpośredni wydech i ostry wałek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ryjek
Hobbysta
Hobbysta



Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkowa Leśna

PostWysłany: Pią 1:55, 21 Gru 2007 Powrót do góry

Chwilowo przy silniku 1.4 mam jeden podwójny gaźnik Webera. Osiągi takie sobie. Do założenia czekają oryginalne dwa dwugardzielowe Webery (powinno być lepiej). Oczywiście myślę o ostrym wałku, lepszym sprzęgle i zwiększeniu kompresji ale lubię przeróbki wzorowane na fabrycznych. W latach 75-79 Bagheery jeździły w rajdach w specyfikacjach grup G2 i G4. Musieli te silniki szykować do rajdów a nigdzie nie znalazłem danych na ten temat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
simca73
Amator
Amator



Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 2:03, 21 Gru 2007 Powrót do góry

Jedna uwaga, silnik 1,6 ma inne mocowanie skrzyni biegów ( 4-ro biegowej) niż 1,4, da się przerobić ale trzeba rozwiercić otwór przy dyferencjale i wyosiować skrzynie, prościej założyć skrzynie od 1,6 Cool


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
eryk
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Busko Zdrój

PostWysłany: Pią 2:17, 21 Gru 2007 Powrót do góry

Silnik Simci ma dość wysoki stopień sprężania i przystosowany jest do etyliny 98.jak zwiększysz stopień sprężania będziesz musiał wlewać paliwo o wyższej liczbie oktanowej,a o takie trudno.Na zachodzie samochody w wyścigach jeżdżą na metanolu.Metanol w sobie ma zdajesie 5 atomów tlenu,a etanol 3.Silnik dostaje wtedy więcej tlenu,ale żeby osiągnąć efekt trzeba doświadczalnie zwiększyć średnice dysz w gaźnikach.Jeżeli chodzi o gaźniki to najłatwiej przerobić zakładając kolektor ssący i gaźniki z Bagheery mk1.Będe to robił w Murenie.Podobno w murenie z 92 KM robi się 115 KM., i do 100 km/h zyskuje 1 sekunde.Oczywiście 4 poziome gaźniki dadzą lepszy efekt,tylko jest problem skąd wziąść kolektor ssący do tych gaźników.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
eryk
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Busko Zdrój

PostWysłany: Pią 3:01, 21 Gru 2007 Powrót do góry

Dzięki Simca73 za cenną informacje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Foinix
Amator
Amator



Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 18:01, 21 Gru 2007 Powrót do góry

Co wy mówicie ? W latach 70-tych nie było 98 oktanowego paliwa... Chyba że się mylę ? Bo za młody jestem by to pamiętać... To jak z tym paliwem ?


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Foinix dnia Pią 18:05, 21 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Ryjek
Hobbysta
Hobbysta



Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkowa Leśna

PostWysłany: Nie 2:18, 23 Gru 2007 Powrót do góry

Czym się róźni kolektor i gaźniki pomiędzy Mk I i Mk 2 Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
eryk
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Busko Zdrój

PostWysłany: Nie 10:20, 23 Gru 2007 Powrót do góry

Pisząc poprzedni post myślami byłem przy silniku mureny i Foinix przypomniał Co wy mówicie ? W latach 70-tych nie było 98 oktanowego paliwa... Chyba że się mylę ? Bo za młody jestem by to pamiętać... To jak z tym paliwem ?Zaczołem sprawdzać w katalogach,czy czasami nie popełniłem gafy.W katalogu Bagheery mk2,silnik 1442 ccm znalazłem takie zdanie Fuel Octane requirement........98 minimum.później zacząłem sprawdzać stopnie sprężania i murena ma 9,35:1,bagheera mk2 9,5:1 i co ciekawsze bagheera mk1 do 76 r. 9,8:1.Myśle że w mk2 można podnieś stopień sprężania swbodnie do 9,8:1.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Foinix
Amator
Amator



Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 12:16, 25 Gru 2007 Powrót do góry

Dobra chłopaki... to jak było z tym paliwem w latach 70-tych, na jakiej benzynie się jeździło ? Ktoś z was na pewno pamięta...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
eryk
Administrator
Administrator



Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Busko Zdrój

PostWysłany: Wto 13:11, 25 Gru 2007 Powrót do góry

Pod koniec lat 70-tych jeździłem simcą 1100.Pamiętam,że mój tata zawsze przypominał mi bym wlewał do zbiornika lepsze paliwo.W tym czasie były dostępne w Polsce dwa rodzaje benzyny.Etylina 78 barwiona na kolor niebieski i etylina 94 barwiona na kolor żółty.Dzisiaj w książce z tamtych lat przeczytałem,że liczby oktanowe dla tych benzyn były wartościami minimalnymi.Była też benzyna w kolorze czerwonym.Mówiono,że to benzyna z byłego ZSSR.Co do bagheery,to przypominam sobie,że gdzieś czytałem,że jej silnik przystosowany jest do spalania lepszych paliw.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Foinix
Amator
Amator



Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 16:49, 26 Gru 2007 Powrót do góry

No to trzeba lać min 98 + butla z nitro w bagażniku ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin